Działasz w biznesie ogrodniczym i nadszedł czas na podzielenie się wiedzą. Jak pisać ciekawie o hodowli roślin? Jak wyróżnić się na tle konkurencji i zyskać wiernych czytelników? Ten post będzie właśnie o tym, jak zarazić ludzi swoją pasją.
Dziel się ciekawostkami
Każda roślina to tajemnica do odkrycia, a wiedza to Twój przysłowiowy as w rękawie. Wykorzystaj ją w swoich wpisach. Opowiedz o sałatkach z żyworódki i szczawika, zdobieniu tortów kwiatami fiołka i nasturcji czy ulubionym menu papug nimf — zielistce i trzykrotce.
Stwórz serię wpisów o konkretnej tematyce, np. o roślinach kaudeksowych, których charakterystyczną cechą jest ogromna bulwa magazynująca wodę. Przybliż czytelnikom bogactwo odmian tillandsii, czyli oplątw, do których hodowli nie potrzeba ziemi, a wystarczy ozdobne naczynie i własna wyobraźnia, by stworzyć z nich modne i nowoczesne ozdoby.
Przyciągaj tym, co nieznane albo przynajmniej nieoczywiste.
Udowodnij, że rośliny są modne
#urbanjungle — trend i ekologia w jednym. Udowodnij, że domowa dżungla to hobby w stylu eko. Wgryź się w temat lesswaste — kompostowanie resztek na nawóz, wykorzystywanie odpadów (takich jak puszki, słoiki, pudełka po kosmetykach i wiele, wiele innych) do stworzenia unikalnych doniczek — to kropla w morzu możliwości.
A jeśli z kilkoma roślinami przyjdzie się czytelnikowi pożegnać? Cóż, nie będą ingerować w środowisko jak odpady plastikowe — same staną się nawozem.
Pokaż roślinny świat Instagrama. Ranking najciekawszych kont roślinomaniaków to pomysł na bogaty wpis, który uświadomi czytelnikowi popularność Twojej pasji.
Działaj na zmysły
Pamiętasz słowa Mickiewicza: gdzie bursztynowy świerzop, gryka jak śnieg biała? Ty też działaj na zmysły. Podziel się emocjami, które odczuwasz, obserwując rośliny.
Pisz tak, aby czytelnik poczuł delikatny, ale odprężający zapach kwiatów stephanotisa. Niech w pełni uświadomi sobie mięsistość woskowanych kwiatów hoi i hipnotyzujący mozaikowy wzór soczyście zielonych liści calathei network.
A ruch liści maranty? Opisz, jak delikatnie przeczesują powietrze — niczym dłonie mnicha ćwiczącego tai-chi w pełnym skupieniu.
Wykorzystaj storytelling
Wymieniając potrzeby uprawowe monstery, wspomnij o swoim dziadku, który wyhodował tak duże okazy tej rośliny, że w pokoju zabrakło miejsca nawet na kanapę. Każdą anegdotę, którą przytaczasz, możesz ubarwić lub całkowicie wymyślić — to Twoje narzędzie i sposób na dobry tekst.
Opowiedz, jak oglądasz kolejny nowy liść na łodydze stephanotisa i mruczysz do niego pieszczotliwie: „Stefciu, jestem w zachwycie nad twym nowym liściem!”
Jak myślisz, ilu czytających Twój wpis zdecyduje się na komentarz? Na pewno odzew będzie ogromny.
Doradzaj i kieruj
Wskazówki to dobry patent na zbudowanie więzi. Wpisy pod tytułem: „3 sposoby na ziemiórki, których nie zdradzi Ci żaden ogrodnik” lub „Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o biohummusie, ale baliście się zapytać” utwierdzą czytelnika w przekonaniu, że trafił na świetnego fachowca i kogoś godnego zaufania. A to jest gwarancja, że będzie do Ciebie wracał.
Podsuń sposób na tanie zapoczątkowanie hobby — rodzina i przyjaciele chętnie pozwolą skubnąć parę szczepek. Przytocz miejsca w sieci, gdzie można znaleźć podobnych miłośników roślin, którzy z chęcią (i za darmo!) wymienią się sadzonkami. Jest Was wielu, niech czytelnik to zobaczy!
Pokaż, że warto
Żyjemy w czasach, kiedy nie mamy chwili wytchnienia i czasu na hobby. Posiadanie psiaka lub nawet chomika wydaje się niemożliwe do zrealizowania. Sposobu na wyciszenie się wciąż szukamy.
Wypunktuj argumenty, które udowodnią, że każdy z tych problemów rozwiążą… rośliny.
Opowiedz o roślinach dla początkujących, które wytrzymają troskę o wątpliwej systematyczności. Odwołaj się do oszczędnego charakteru tego hobby — w końcu wystarczy sadzonka, trochę ziemi i doniczka, nawet z puszki po kukurydzy konserwowej. Przytocz dowody na relaksujący wpływ roślin na człowieka — rytuał podlewania i obserwacji wzrostu.
Znasz już przepis na niezwykłe i uzależniające wpisy o roślinach. Niech każdy czytelnik będzie Ci przyjacielem, siedzącym z Tobą przy parującym kubku wybornej kawy i słuchającym opowieści pełnych pasji — przesyconych radością, dobrą energią i spełnieniem.
Powodzenia!
Absolwentka kursu Zostań copywriterem organizowanego przez pracownię copywriterską Tekstowni.pl. Skończyła 2 kierunków studiów, ale wciąż szuka siebie. Roślinomaniaczka zafascynowana nurtem prerafaelickim i hemodynamiką serca. Empatka. Wyczuwa potrzeby innych i tworzy teksty, które chwytają klientów za serca.
Komentarze
Czytałam z zapartym tchem..i co tu dużo gadać…ale chcę więcej!!!!!!
Pisz moja Droga ,bo te słowa są delikatne jak kwiaty bawełny i smyrają myśli jak zapach fiołków.
Będę czekała na Twoje kolejne przemyślenia…rady i ciepłe słowa o kwiatach!!!!!
Pozdrawiam…. Małgoś
Dziękuje Pani Natalio, myślę że moje zainteresowanie do kwiatów i roślin wzrosło o stokroć po przeczytaniu Pani tekstu 🙂
Dziękuje.
D.W