Chińskie przysłowie mówi, że jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów. Zupełnie się z tym nie zgadzam! Udowodnię Ci, że dopracowany tekst na stronę, który stworzysz, może przynieść Ci o wiele więcej korzyści niż zdjęcie.

 

Choć fotografie faktycznie pobudzają wyobraźnię i przyciągają uwagę, same w sobie są warte niewiele. Za pomocą ujęcia za wiele nie sprzedasz. Dopiero po dodaniu do niego tekstu możesz sprawić, że Twój klient zechce coś od Ciebie kupić. To słowa sprzedają – dlatego tak ważne jest, żebyś używał ich mocy na swoją korzyść.

Poniżej znajdziesz 3 najważniejsze teksty dla Twojego biznesu. Jeżeli dobrze je opracujesz, wyróżnisz się z tłumu i zaczniesz sprzedawać więcej. 

 

Tekst na stronie z ofertą

 

Po pierwsze, Twój biznes potrzebuje dobrego tekstu na stronie z ofertą. Odpowiednio dobrane słowa nie tylko wyróżnią Cię na tle konkurencji, ale także przekonają Twojego klienta do tego, by kupił właśnie od Ciebie. 

Wielu przedsiębiorców popełnia ten błąd. Konstruuje stronę z ofertą w pośpiechu, skupiając się na tym, co jest ważne dla nich, czyli na cechach produktu. Problem polega na tym, że Twoi klienci nie szukają cech ani nawet superlatyw opisujących te cechy. Możesz umieścić na stronie cały las przymiotników, które pod niebiosa wychwalają to, co oferujesz, a nie poprawisz w ten sposób wyników sprzedaży!

Dlaczego?

Bo Twój klient jest dokładnie taki jak Ty. I taki jak każdy inny człowiek. A co obchodzi każdego z nas najbardziej? My sami. Nasze problemy, nasza codzienność i nasze potrzeby. To właśnie dlatego tekst na stronie z ofertą musi stawiać w centrum klienta, a nie oferowany produkt. 

W Internecie jest cała masa ofert wychwalających produkty i usługi. Żadna z nich nie zostanie z klientem na dłużej. Dlatego Ty opracuj tekst, który postawi klienta na pierwszym miejscu.

Jak to zrobić?

1. Pisz językiem korzyści. Nie opowiadaj, jak wspaniały jest produkt – raczej napisz, na jakie potrzeby klienta faktycznie odpowiada. 

2. Rozwiązuj problemy. Każdy produkt jest odpowiedzią na jakiś problem. W dobrej ofercie i problem, i rozwiązanie są jasne pokazane. 

3. Rozwiewaj wątpliwości. Jeżeli wiesz, co może powstrzymać klienta przed zakupem – zaadresuj to. 

4. Maluj słowami obrazy, które klient zapamięta na długo. Niech Twój tekst odwołuje się do uczuć i emocji. 

5. Jeżeli opisujesz cechy produktu, zawsze wyjaśniaj, co one oznaczają dla klienta. Nie pisz, że sukienka, którą sprzedajesz, jest elegancka. Napisz, że mając ją na sobie, klientka poczuje się pewna siebie i profesjonalna.

6. Unikaj trudnych, niezrozumiałych słów i patetycznego języka. Nikt nie lubi czuć się głupio. Czytając słowa, których nie rozumiemy, tak właśnie się czujemy. Dlatego unikaj tego typu treści w swojej ofercie. 

7. Nie lej wody i nie czaruj. Postaw na autentyczne korzyści, które klient wyciągnie z Twojego produktu lub usługi

 

Teksty na blogu 

    

Po drugie, Twój biznes potrzebuje dobrych tekstów blogowych. Pewnie teraz zastanawiasz się, po co Ci blog, skoro „tylko sprzedajesz produkty”. Ano po to, żeby zaprezentować się w roli eksperta, wyróżnić i przyciągnąć do siebie nowych klientów.

Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep internetowy ze zdrową żywnością. Sprzedajesz ekologiczne produkty, z których ludzie mogą wyczarować wartościowe posiłki dla swojej rodziny. 

Przyjmijmy, że oprócz sklepu internetowego masz na swojej stronie właśnie sekcję blogową. Regularnie publikujesz tam artykuły poradnikowe i przepisy na dania z produktów, które oferujesz w sklepie. Dzięki temu na Twoją stronę trafią nie tylko osoby, które potrzebują konkretnie ekologicznej mąki czy daktyli, ale także takie, które szukają kulinarnych inspiracji.

Wejdź w buty klienta – znalazł świetny przepis na blogu i wszystkie brakujące składniki może zamówić w jednym miejscu. Nie musi szukać ich w innych miejscach sieci. Co zrobi? Szybko i wygodnie przejdzie do odpowiedniej sekcji strony sklepu. 

Także inne branże skorzystają na wpisach blogowych na swoich stronach.

Dzięki dobrze napisanym i wartościowym artykułom można zbudować swój wizerunek jako eksperta w jakiejś dziedzinie. Przyciągnąć idealnych klientów, którzy szukają dokładnie tego, co oferujemy. Ułatwić im decyzję o zakupie. Teksty na blogu pomogą Ci także odpowiednio wypozycjonować się w Google. Sprawią, że łatwiej będzie Cię znaleźć w Internecie. 

Jak przotować wartościowe wpisy? 

1. Postaw się w roli Twojego klienta. Czego szuka? Czego potrzebuje? Jak może trafić na Twoją stronę? Czy istnieje coś, co uzupełnia to, co sprzedajesz? Przykłady: 

  • Przepisy kulinarne są świetnym uzupełnieniem sklepu z artykułami spożywczymi. 
  • Poradnik właściciela samochodu – artykuły o tym, jak często trzeba zmieniać olej, kiedy wymieniać filtry i jak dbać o samochód, by służył dłużej. To świetne uzupełnienie dla warsztatu samochodowego. 
  • Przepisy na kremy własnej roboty dobrze uzupełniają sklep internetowy, który sprzedaje półfabrykaty do takich wyrobów. 

2. Skup się na tym, żeby blog dawał czytelnikom wartość. Nie na tym, żeby przekonać ich do zakupu. Jeżeli Twoje treści będą pomocne, klienci sami chętnie podejmą decyzję o zakupie. 

  • Zadbaj o SEO. Jeżeli dobrze dobierzesz frazy kluczowe i mądrze rozmieścisz je w tekście, Google pokocha Twoją stronę i wyświetli ją większej liczbie użytkowników. 
  • Pamiętaj o zasadach webwritingu. Internet rządzi się swoimi prawami i trzeba o tym pamiętać. 

 

Tekst na stronie „O mnie”

    

Wyobraź sobie, że szukasz osoby, która zrobi Ci stronę internetową. Buszujesz po sieci, żeby znaleźć idealnego kandydata do tego zadania. Dwie oferty szczególnie przypadły Ci do gustu. Są w podobnej cenie, oferują też podobny zakres usług. Którą wybierzesz? Najpewniej tę, która ma ciekawszą stronę „O mnie”!

Nie wierzysz? 

To teraz wyobraź sobie, że pierwsza firma umieściła na stronie „O mnie” taki tekst: 

 

Jesteśmy profesjonalną firmą, która świadczy wysokiej jakości usługi w zakresie tworzenia stron internetowych. Strony, które tworzymy, są funkcjonalne i spełniają wymagania klienta. Działamy w branży od lat i cieszymy się nieposzlakowaną opinią.

 

Niby wszystko jest jak należy, ale co czujesz, czytając ten opis? Czy czujesz cokolwiek? Oprócz znudzenia pewnie niewiele.

Obok tekstu widzisz zdjęcie kupione w jednym z internetowych banków zdjęć. Wzdychasz i przechodzisz do drugiej strony. 

Mając za sobą lekturę pierwszej, z pewną dozą rezygnacji klikasz na sekcję „O mnie” na stronie drugiej. A tam czeka na Ciebie taki tekst: 

 

Cześć! Jestem Tomek i od 10 lat tworzę strony internetowe, na które ludzie wchodzą z uśmiechem na ustach”. Widzisz duże zdjęcie mniej więcej 30-letniego, uśmiechniętego mężczyzny, który zaprasza Cię do dalszej lektury treści na stronie. „Dlaczego to robię? Wierzę w to, że internet może być piękny i wartościowy. I w to, że każda strona, nawet ta, dotycząca biznesu, przyczynia się do tego, by tak było. Dlatego pomagam moim klientom tworzyć piękne i funkcjonalne strony, które pokazują ich wartość i wyróżniają ich z tłumu.

Komu chętniej powierzysz swoje ciężko zarobione pieniądze? Firmie, o której zapomnisz już po kilku minutach, czy Tomkowi, który napisał tekst, w którym dał się poznać? Pamiętaj, że ludzie chcą pracować z drugim człowiekiem. Z kimś, kto ma imię, kto daje się poznać i polubić. Strona „O mnie” to miejsce, w którym możesz się wyróżnić. Scena, na której możesz zaprezentować swoje wyjątkowe cechy i wartości. 

Co napisać w tekście „O mnie”? 

1. Dlaczego robisz to, co robisz? Przemyśl odpowiedź na to pytanie i ubierz ją w słowa. Spróbuj odpowiedzieć głębiej niż tylko „dla pieniędzy”. Pokaż klientom, co tak naprawdę Cię motywuje. 

2. Jaka jest Twoja historia? Każdy jakąś ma. Zastanów się, jak wygląda Twoja, i podziel się nią z klientami. 

3. Co jeszcze muszą wiedzieć o Tobie Twoi klienci? Pomyśl, co Cię wyróżnia i w jaki sposób możesz pomóc innym. 

 

Dobrnęliśmy do końca. Bez tych 3 typów tekstów Twój biznes naprawdę nie może się obejść. Jak nic innego pomogą Ci one wyróżnić się w tłumie, zapaść w pamięć i przekonać klienta do zakupu. Dlatego zachęcam Cię – poświęć czas, by przemyśleć te teksty i zaprojektować je naprawdę dobrze. A jeśli słowa nie są Twoją mocną stroną, pomoże Ci w tym skuteczny copywriter.

 

Joanna Mączka

Absolwentka kursu Zostań copywriterem. Copywriterka, która wierzy, że każde słowo ma znaczenie. Projektuje teksty, które pomagają przedsiębiorcom się wyróżnić.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Resetuj hasło

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.