Sprzedajesz świetny produkt, ale klienci nie walą drzwiami i oknami? Raczej zaglądają na Twoją stronę internetową jak przez szybę i nie decydują się, żeby kliknąć dalej? Sprawdź, czy Twój tekst sprzedażowy zawiera 5 najważniejszych cech, dzięki którym będzie skuteczny. Zobacz, jak napisać ofertę nie do odrzucenia.
Wyobraź sobie, że przydałby Ci się nowy odkurzacz. Nie znasz się na takim sprzęcie, więc idziesz do sklepu i prosisz sprzedawcę o pomoc w wyborze.
Jeden sprzedawca nie spyta Cię o nic i opowie wszystko, co napisano o produkcie od zarania dziejów. Drugi będzie dopytywał. Dowie się, że masz małe dziecko i będziesz często sprzątać. I to wyznaczy mu kierunek, w którym pójdzie, opowiadając Ci o odkurzaczu.
Zaoferuje Ci sprzęt tak cichy, że posprzątasz mieszkanie, gdy Twój maluch utnie sobie drzemkę. Sprzedawca udowodni, że ten odkurzacz jest niezniszczalny, więc można nim sprzątać non stop. I nie będziesz już chciała żadnego innego modelu.
A teraz zastanów się, którym sprzedawcą jesteś. Czy Twoja strona z ofertą to raczej niekończąca się lista wspaniałych cech Twojego produktu? Czy spytałeś klienta, czego potrzebuje?
Oto 5 cech skutecznej oferty:
- napisana przez pryzmat klienta
- atrakcyjna
- pobudzająca do działania
- wiarygodna
- zrozumiała.
Klient zawsze na pierwszym miejscu
Zanim dowiesz się, jak napisać skuteczną ofertę, musisz wiedzieć, do kogo ją kierujesz. Inaczej zachęcisz dyrektora banku, a inaczej panią przedszkolankę.
Zastanów się, co chce osiągnąć Twój klient i co mu w tym przeszkadza. Znajdź jego największą bolączkę i pokaż, że masz na nią lekarstwo. Bo czasem on sam nie wie, czego chce. To Twoje zadanie, by go przekonać, że pragnie właśnie Twojego produktu.
Szukaj, badaj, pytaj, by jak najwięcej dowiedzieć się o kliencie. Skoncentruj się na czytelniku i pokaż, że Ci na nim zależy.
Pomysł – czyli jak napisać ofertę, która Cię wyróżni
Stwórz tak atrakcyjny tekst, by klient nie mógł Ci odmówić. Znajdź i podkreśl to, co różni Cię od konkurencji. Pisz kreatywnie. Zaskocz czytelnika. Pokaż działanie Twojego produktu w nieoczywistych sytuacjach. Zobacz, co Ci w tym pomoże.
Najpierw nagłówek
Twój tekst może być naprawdę świetny. Jednak bez powalającego nagłówka, czytelnik nie będzie miał okazji tego sprawdzić, bo nie wejdzie na Twoją stronę. Tytuł to słowa, od których zależy, czy klient będzie chciał czytać. Musi obudzić pragnienie.
Potem historia
To ona pobudza wyobraźnię i zapada w pamięć. Odwołuj się do doświadczeń kupującego. Pomóż mu wyobrazić sobie, jak bajecznie będzie wyglądało jego życie z Twoim produktem. Snuj opowieści, które poruszają.
A wewnątrz korzyści
Zamiast przepisywać skład z opakowania produktu, pokaż, jak poprawi on życie klienta. Opowiedz, jak smyk śpi w pokoju obok, mama bierze gorącą kąpiel, a tata odkurza w tym czasie całe mieszkanie. Dzięki super cichemu odkurzaczowi.
Jak napisać ofertę, która zwiększy sprzedaż? Namów klienta do akcji
Tekst sprzedażowy ma skłonić do konkretnych działań. Po przeczytaniu, a nawet już w trakcie, klient powinien kupić, zamówić lub spytać o wycenę. Zapisać się na listę mailingową lub pobrać gratis. Oto kilka sposobów, jak napisać ofertę, by klient nie zapomniał kliknąć.
Widoczne wezwanie do działania
Im więcej czasu klient poświęca na szukanie sposobu, żeby kupić, tym mniej kupi. Rozmieść wezwanie do działania tak, żeby łatwo było je znaleźć. Nie ograniczaj się. Wstaw je w kilku miejscach, nie tylko na końcu. Pokombinuj, żeby było atrakcyjne. Zamiast zwykłego „Kupuję” napisz: „Kupuję ciszę sprzątania”.
Daj coś gratis
Tak, dobrze widzisz. Czy Ty też korzystałeś z bezpłatnego okresu próbnego przed wykupieniem abonamentu Netflixa? A potem już jakoś trudno było zrezygnować, bo serial obejrzany tylko do połowy? Zachęć czytelnika darmowym poradnikiem do pobrania lub dostępem do nagrań z webinaru.
Pokaż, że nie ma co zwlekać
Uciekająca okazja skłania do działania. Zostały tylko 2 sztuki – jeśli chcesz mieć tę super torebkę, kup teraz. Niższa cena odkurzacza tylko do jutra. Chcesz mieć taniej, musisz kupić w tej chwili. Potem będzie drożej.
Jak napisać ofertę, która pokona wątpliwości? Bądź wiarygodny
Założę się, że i Ty przed poważnym zakupem wertujesz internet w poszukiwaniu opinii. Chcesz kupować sprawdzone produkty, korzystać z usług, z których ktoś już kiedyś korzystał i był zadowolony. Dlatego podpieraj się opiniami i recenzjami. To one budują wiarygodność Twojego produktu.
Jak napisać ofertę, którą dobrze się czyta? Pisz po ludzku
Pisz krótko
Klient nie ma czasu, a Ty masz jedną szansę, żeby go zainteresować. Dlatego skondensuj informacje na tyle, by np. w autobusie, między powrotem z pracy a odbieraniem dziecka ze szkoły, dowiedział się wszystkiego, co mu jest potrzebne do podjęcia decyzji o zakupie.
Pisz prosto
Jakbyś opowiadał przyjacielowi o tym, co fajnego ostatnio kupiłeś. Naprawdę nie musisz się prężyć przed czytelnikiem ze swoim oczytaniem. Jego to średnio obchodzi. Interesuje go za to, jak będzie wyglądał w nowych butach, które chcesz mu sprzedać.
Pisz zrozumiale
Tłumacz skomplikowane wyrazy. Nie każdy jest takim specem w temacie jak Ty. Trudne procesy wyjaśniaj, używając analogii i tego, co czytelnik może znać. Używaj przykładów. Nie każ czytelnikowi myśleć.
I pamiętaj
Masz genialny pomysł, a opiszesz go w nudny sposób – klient ziewnie i znajdzie coś lepszego do roboty. Sprzedajesz super rzecz dobrym opisem, a guzika „Kup teraz” trzeba szukać? Klient znajdzie ten sam produkt na stronie, gdzie łatwiej kupić. Wszystkie elementy skutecznej oferty, muszą ze sobą współgrać.
Teraz już wiesz jak napisać ofertę, obok której klient nie przejdzie obojętnie. Weź sobie te 5 porad do serca, usiądź i napisz najbardziej atrakcyjny tekst, jaki widzieli Twoi klienci. To jedna z lepszych rzeczy, którą możesz teraz zrobić dla swojego biznesu.
Absolwentka kursu Zostań copywriterem, założycielka marki Pisarenka. Pisze teksty, które jak filiżanka espresso, nie pozwalają czytelnikowi usnąć. Zanim cokolwiek napisze, zbiera informacje. Potem wyławia te, które są znaczące dla tematu. I dopiero wtedy zaczyna zabawę ze słowami.
Komentarze
Świetne porady. Tak właśnie chciałabym nauczyć się pisać. 🙂 Pozdrawiam