Zastanawiasz się nad prowadzeniem bloga firmowego? Wiesz, że warto go mieć, ale zniechęca Cię konieczność regularnego publikowania wartościowych treści? Na myśl o godzinach spędzonych na opracowywaniu celu, strategii i harmonogramu działań przechodzą Cię ciarki? Za chwilę przekonasz się, że zalety bloga firmowego wynagrodzą Ci (i to z nawiązką) wysiłek związany z jego prowadzeniem. Skupmy się na tych, które wybijają się na pierwszy plan.
Blog firmowy wpisze się w strategię komunikacji Twojej firmy
Wyobraź sobie, że klient odwiedza Twoją stronę: zapoznaje się z firmą, sprawdza ofertę i… czuje pewien niedosyt. Chce więcej. Na blogu zdobędzie bardziej szczegółowe informacje i rozwieje ewentualne wątpliwości. Zada pytanie i wyrazi swoje zdanie w komentarzu. Ty zaś zyskasz okazję, aby bardziej wnikliwie mu się przyjrzeć. Pomyśl, ile cennych dla Twojej oferty informacji zdobędziesz w ten sposób. Blog firmowy to potężne medium, które umocni Twoją komunikację z klientem. Rozwinie Twoją relację z klientem. Zaprosi go do dialogu.
Blog firmowy stanowi podstawę tzw. content marketingu (marketingu treści), który rośnie w siłę jako narzędzie promocji marek, produktów i usług. Wspiera klienta w jego problemach i udziela odpowiedzi na ewentualne pytania. Porady, wskazówki, instruktaże — oparte na zasobach (m.in. ofercie) firmy – są esencją bloga. Klient poczuje, że się nim interesujesz i że może się do Ciebie zwrócić – a nie tylko poznać ofertę, cennik i (rzecz jasna) dokonać zakupu.
Blog firmowy napędzi Ci klientów
Prawie 50% użytkowników sieci przyznaje, że przed analizą oferty przegląda od 3 do 5 materiałów, które opracowała firma. Czy Twój klient ma taką możliwość? Za sprawą bloga firmowego skorzystasz z inbound marketingu (tzw. marketingu przychodzącego). Opiera się on na treściach, które trafiają w konkretne zainteresowania odbiorców. Są to treści, których oni sami poszukują, kiedy wpisują w wyszukiwarkę określone sformułowania (tzw. słowa kluczowe).
70% klientów ufa bardziej firmowym artykułom niż reklamom. Przyznaj, że i Ty masz dość reklam. Na blogu firmowym zaprezentujesz klientowi ofertę w sposób, który nie wymusi natychmiastowej reakcji i zostawi mu swobodę wyboru. Ta zaś jest dla niego na wagę złota. Blog firmowy z czasem pozwoli zamienić odwiedzającego w kupującego (czyli wpłynie na wzrost konwersji, na której Ci przecież zależy). W przeciwieństwie do płatnej reklamy – będzie przyciągał klientów stale — nie zaś tylko w czasie trwania kampanii.
Blog firmowy sprawi, że będziesz ekspertem
Kiedy zaczniesz publikować dobrej jakości treści, dzięki którym Twój klient rozwiąże swój problem, staniesz się profesjonalistą, któremu warto zaufać. Na blogu firmowym, niczym ekspert na konferencji branżowej, podzielisz się swoją wiedzą i doświadczeniem. Trafisz jednak do znacznie szerszego grona odbiorców.
Oprócz tekstów — na blogu możesz umieszczać infografiki, zdjęcia czy pliki video. Oczarujesz klienta obrazem i zwiększysz moc przekazu swoich eksperckich treści. Będziesz je mógł również wykorzystać do postów w social media czy do newslettera firmy. Twoje zasięgi poszybują w górę!
Blog firmowy zbuduje Twoją markę
Marki, które prowadzą blogi, notują aż 128% wzrost leadów sprzedażowych (czyli osób, które pozostawiły na ich stronie swoje dane kontaktowe – stały się więc potencjalnymi klientami). Blog firmowy jest miejscem, w którym możesz wykorzystać storytelling – zauroczyć klienta opowieścią o swojej marce. Kiedy opowiesz o wartościach firmy, zaprezentujesz pracę zespołu — zaintrygujesz klienta z jeszcze większą mocą. Poruszysz bowiem jego emocje. Dasz mu to, co dla niego ważne: markę, która ma ludzką twarz.
Wiesz już, że blog firmowy wzmocni zaufanie do Twojej firmy. Sprawi, że klient pozna DNA Twojej marki. Dostrzeże w niej takie wartości jak: autentyczność, uczciwość, otwartość na dialog (lista oczywiście w tym miejscu się nie kończy). Pora na czysto techniczne – twarde korzyści, jakie uzyskasz, kiedy zdecydujesz się na bloga firmowego.
Blog firmowy zaprzyjaźni się z wyszukiwarką
Czy wiesz, że wyszukiwarka zaindeksuje każdy wpis na blogu jako Twoją dodatkową podstronę? Jeśli Twoja strona WWW jeszcze nie pojawiła się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania – blog firmowy to zmieni. Firmy, które prowadzą bloga, mają o 434% więcej zaindeksowanych stron w Google. Z badań HubSpot wynika, że wraz ze wzrostem podstron wzrasta liczba klientów.
Blog firmowy to również doskonałe miejsce dla fraz (słów kluczowych) z tzw. długiego ogona (long tail). Są to frazy szczegółowe, które z większą precyzją określają potrzeby klienta (np. krótka sukienka letnia z paskiem zamiast: sukienka letnia). Dzięki nim Twoja strona WWW nie tylko podskoczy na drabinie wyników wyszukiwania (większość firm walczy bowiem o wyższe miejsca w wyszukiwarce za pomocą fraz ogólnych), ale też pozyska dla Ciebie klientów, którzy mają już sprecyzowane oczekiwania.
***
Wszystkie te zalety bloga firmowego odczujesz, gdy:
- w pierwszej kolejności opracujesz strategię bloga, w której z uwagą przeanalizujesz jego cel i potrzeby odbiorców,
- będziesz regularnie publikować treści o dobrym poziomie jakości,
- ustalisz, jak pisać bloga: zastanowisz się nad stylem komunikacji i dopasujesz go do strategii komunikacji Twojej firmy.
Pamiętaj: użytkownicy co minutę wpisują w wyszukiwarkę około 4 milionów zapytań. Aż 82% klientów czyta treści tworzone przez marki.
Wierzę, że teraz jesteś już gotów zainwestować energię i czas (i budżet – jeśli musisz komuś zlecić prowadzenie bloga) w działania, które wzniosą Twój biznes na wyższy poziom. Blog firmowy to inwestycja, która z pewnością Ci się zwróci.
Absolwentka kursu Zostań copywriterem. Psycholog, która do tego stopnia pokochała podróże po świecie słów, że postanowiła zostać copywriterką. Pokochała copywriting za to, że może dzięki niemu połączyć swoje zamiłowanie do słów z chęcią pomagania.
Komentarze