Znasz tę historię? Kobieta otwiera firmę i wierzy, że będzie zarabiała na tym, co kocha. Pewnego wieczora, gdy po raz kolejny walczy ze zmęczeniem, pisząc tekst na firmowego bloga, ma dość. Przecież nie po to porzucała etat, by teraz zajmować się księgowością, obsługą klienta, marketingiem i blogowaniem, czyli wszystkim, tylko nie pracą, która dawniej sprawiała jej tyle przyjemności.
Copywriter uwolni Twój czas na pracę (lub odpoczynek)
Masz poczucie, że prowadząc biznes online, musisz robić wszystko? Dziś nie wystarczy być ekspertem w danej dziedzinie, by skutecznie zarabiać „na swoim”. Zamiast tego musisz pełnić kilka różnych funkcji — m.in. być copywriterem.
To jednak nie wszystko. Im prężniej działasz, im bardziej rośnie liczba klientów, tym bardziej zwiększają się ich oczekiwania. Z czasem nawet jeden dzień opóźnienia w publikacji artykułu na blogu wywołuje lawinę pytań. I — niestety — także oskarżeń, wyrzutów sumienia i kąśliwych uwag.
A specjaliści od content marketingu sprawy nie ułatwiają. Zewsząd słyszysz, że musisz mieć bloga, bo klient nie będzie wiedział, że znasz się na rzeczy. Twoja strona nie obejdzie się bez nowoczesnych treści, bo czytelnik zamknie ją z wirtualnym hukiem, zanim w pełni załadują się wszystkie grafiki. Do tego koniecznie potrzebujesz oryginalnych opisów produktów, bo klient pójdzie do konkurencji. No i nie wypada sprzedawać kursu online bez transkrypcji nagrań.
Łatwo mówić ekspertom, prawda? Pytanie tylko, skąd masz wziąć na to czas…
Możesz pracować jeszcze więcej. Możesz próbować spełnić oczekiwania każdego, kto choć raz zostawił komentarz na Twoim blogu lub polubił profil w mediach społecznościowych.
Ale możesz też zatrudnić copywritera.
W ten sposób zyskasz świetnej jakości treści do Internetu oraz bezcenny czas. Na jeszcze lepsze dopracowanie własnej oferty. Albo po prostu na zasłużony odpoczynek.
Copywriter pomoże Ci więcej zarabiać
Wydaje Ci się, że nie umiesz dobrze pisać? Powiedz to głośno, a zaraz znajdzie się mnóstwo ekspertów, którzy będą Cię przekonywali, że nie masz racji. Część powie, że umiesz pisać, tylko jesteś wobec siebie zbyt krytyczna. Reszta będzie Cię przekonywać do zakupu kursu, po którym w pisaniu będziesz wymiatać. Ja mam dla Ciebie inną radę.
Wcale nie musisz świetnie władać piórem, aby mieć poczytnego bloga, zachęcające do zakupu opisy produktów czy stronę internetową z nowoczesnymi treściami. Naprawdę nie ma nic złego w tym, że zajmiesz się tym, na czym się znasz, a o Twoje treści zadba profesjonalny copywriter.
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, abyś trenował pisanie. Nie ma jednak sensu, abyś wstrzymywał rozwój biznesu do chwili, gdy opanujesz tę sztukę do perfekcji.
Nie musisz czekać na wenę (copywriter już ją ma)
A może wcale nie potrzebujesz wsparcia w biznesie, ale prowadzisz poczytnego bloga? Przyznaj: kryzysy się zdarzają. To normalne, że z czasem brakuje Ci pomysłów na nowe treści. Nawet jeśli nie, to może przyjść czas, kiedy poczujesz, że już nie ciągnie Cię do klawiatury.
Możesz oczywiście zamknąć bloga albo przynajmniej zrezygnować z tworzenia nowych artykułów. Czasem jednak szkoda porzucać kilkuletni projekt, zwłaszcza gdy przynosi on pewne zyski.
W takim przypadku naprawdę warto rozpocząć współpracę z copywriterem. Nowe treści w dalszym ciągu będą się pojawiały, więc blog nie przestanie zarabiać. Dodatkowo zrzucisz z siebie presję i pozbędziesz się poczucia winy.
Zatrudnić copywritera czy pisać samemu?
Czy oznacza to, że zatrudnienie copywritera to konieczność? Oczywiście, że nie. Jeśli uwielbiasz pisać, tworzenie treści Cię relaksuje i jesteś w stanie pogodzić pracę z pisaniem do Internetu, to spokojnie możesz robić to samodzielnie.
Jednak gdy po raz kolejny zarywasz noc, bo czytelnicy czekają na blogowy artykuł, zastanów się, czy na pewno, tak miała wyglądać praca we własnej firmie.
Znasz tę historię. Założyłaś firmę, aby pracować na swoich zasadach. I choć w swojej pracy nie raz musisz gasić ogień, to wiesz, że oddelegowałaś część zadań w dobre ręce. Cokolwiek by się nie działo, profesjonalny copywriter zadba, aby na Twoim blogu regularnie pojawiały się treści, które tak kochają Twoi klienci.
Anna Błażejewska-Płachecka
Absolwentka kursu Zostań copywriterem, właścicielka marki Moc Słowa. Współpracuje z przedsiębiorcami, którzy nie mają czasu lub ochoty na samodzielne tworzenie treści do Internetu.
Komentarze