Tekst ze strony O mnie buduje „pierwsze wrażenie” o Tobie w świecie on-line. Według statystyk to jedna z najchętniej odwiedzanych zakładek. Istotna. To równocześnie zakładka, do której najtrudniej napisać coś sensownego, zwłaszcza gdy piszesz sam. Tymczasem wystarczy trzymać się kilku zasad, by zbudować w sieci wizerunek eksperta. Chcesz wiedzieć, jak napisać tekst O mnie, żeby podbić serca klientów?

  

 Czego klient szuka na stronie O mnie?

   

Prawda stara jak Internet jest taka: na stronie O mnie nie szuka tak naprawdę informacji o Tobie, ale o tym… w jaki sposób możesz rozwiązać jego problemy. Jak Ty i Twoje doświadczenie możecie mu pomóc. 

Zakładka O mnie jest tak naprawdę o kliencie i jego potrzebach. Im konkretniej wytłumaczysz mu, w jaki sposób Twoje kompetencje okażą się antidotum na jego bolączki, tym lepiej. 

 

Jak napisać O mnie, by zachęcić do współpracy?

 

Zamieść na stronie O mnie odpowiedzi na pytania, z którymi przychodzi na tę zakładkę klient, a stworzysz poprawny i zachęcający do współpracy tekst.

 A czego szukają klienci? Co chcą wiedzieć odwiedzający stronę O mnie?

  • Czym ta firma się zajmuje? = Jak może mi pomóc?
  • Kto tu pracuje? = Czy nadajemy na tych samych falach?
  • Dlaczego ta firma robi to, co robi? = Jak do tego doszli? (CV) = Dlaczego to dla nich ważne? (motywacja, misja, punkt zwrotny w ich historii),
  • Co wyróżnia tę firmę i jej usługi? = Czy warto jej zaufać?
  • Czego ta firma chce ode mnie? (CTA).

 

Zadania, które stoją przed stroną O mnie

 

Zastanów się, jakie zadania ma ta zakładka i wpleć do tekstu stosowne elementy.

Strona O mnie pełni kilka funkcji.

Oprócz tego, że informuje, ma budować Twój autorytet. Stąd mile widziane wszelkie referencje, linki do napisanych przez Ciebie tekstów czy opisy sukcesów zadowolonych klientów. Słowem: wszystko, co potwierdza Twoją ekspertyzę i zachęca do nawiązania współpracy. W końcu jedną z ważniejszych funkcji strony O mnie jest pozyskiwanie zaufania nowych klientów. To tam zaglądamy, aby przekonać się, czy jest nam z kimś po drodze lub nie.

Daj się poznać jako specjalista, bądź sobą, bądź „jakiś”, by już na tym etapie przyciągać ludzi, z którymi będzie Ci się dobrze współpracowało. I odwrotnie — odsiać niewłaściwe osoby. 

Aby to działało, tekst na stronę O mnie powinien także wzbudzać sympatię. Stąd szczypta poczucia humoru i kilka sympatycznych anegdotek z życia prywatnego mile widziane, bo ocieplą Twój wizerunek.

Dobrze by było, gdyby tekst ze strony O mnie zapadał w pamięć, by odróżnić Cię od konkurencji.  Bądź więc wyrazisty. I nie zapomnij o CTA – zachęć klienta do dalszych kroków: kontaktu, zapisu do newslettera, pobrania e-booka.

 

Jak napisać O mnie, by nie wyjść na chwalipiętę?

   

Chcąc wzbudzić zaufanie klienta, wymieniasz same zalety i w rezultacie wypadasz na przemądrzałego pyszałka. A takich nikt nie lubi. Chwalenie się zawsze razi i wzbudza antypatię. 

Jak to obejść?  

Włóż pochwały w usta innych ludzi, zasłoń się czyjąś opinią. Ukryj zalety za zgrabną metaforą lub wytłumacz się testem psychologicznym. Zamiast wymieniać po przecinku cechy charakteru; dobrze zorganizowany, perfekcjonista,  lepiej opowiedz anegdotę, w której ta cecha się ujawnia. Jednym słowem: przedstaw pewne rzeczy w taki sposób, jakbyś to nie Ty sam o nich mówił. Użyj sprytnych wyrażeń. Np.:

  • Przyjaciele nazywają mnie…
  • Moi przyjaciele powiedzieliby o mnie, że…
  • Test psychologiczny o mnie mówi / ujawnił / odkrył, że…
  • Mało osób wie, że…
  • Mógłbym opowiedzieć Ci o tym, że…
  • Gdybyśmy byli sąsiadami, wiedziałbyś, że…
  • Ktoś kiedyś powiedział mi, że…

 

Jak ułożyć treść na stronie O mnie – słów kilka o kompozycji

   

A jak te wszystkie informacje ułożyć w zgrabną całość i nadać treści formę?

Odpowiadaj na pytania, z jakimi przychodzi czytelnik, już w pierwszym akapicie. Gdy masz do opowiedzenia dłuższą historię np. o swojej motywacji, początkach firmy, skorzystaj ze sprawdzonych rad najlepszych copywriterów i zastosuj zgrabne schematy storytellingowe, choćby taki prosty, składający się z 3 części:

Kiedyś…

Pewnego dnia…

Od tamtej pory…

Pokażesz w ten sposób przełom, którego doświadczyłeś, i uzasadnisz motywację do zajmowania się tym, co robisz. Tak jak w tych wszystkich historiach, które na pewno znasz: najpierw nudny etat, potem nagle świta myśl, by wrócić do pasji z dzieciństwa… I ten cudowny happy end o nieprzepracowaniu ani jednego dnia dłużej.

 Zazdrościmy. I mimo wszystko nadal lubimy tego słuchać. To zdecydowanie działa!

 

Jak napisać poprawny tekst na stronę O mnie – słów kilka o decyzjach stylistycznych

   

Wiesz już co pisać, zobaczmy w takim razie jak pisać. Oto garść wskazówek stylistycznych:

  • W tekście na stronie O mnie bezwzględnie przestrzegaj zasady skromności. O sobie i firmie pisz małą literą: ja, moja firma, nasz zespół. Wielką zarezerwuj dla klienta i jego spraw: Ty, Twoje, Twój.
  • Bądź konsekwentny w wybranych zwrotach do adresata. Nie zamieniaj formy Państwo na Ty i odwrotnie.
  • Pisz w 1 osobie liczby pojedynczej, bo to skraca dystans i buduje relację z czytelnikiem. 
  • Unikaj strony biernej, np. firma została założona. Pisz prosto: założyłem firmę
  • Używaj czasowników, które opisują działanie. Wydasz się wtedy osobą aktywną i dynamiczną. Pisz o tym, co robisz, a nie kim jesteś.

 

Jak zdecydowanie nie pisać na stronę O mnie?

   

Na koniec kilka słów ku przestrodze. Na stronie O mnie wystrzegaj się marketingowych frazesów i języka branżowy — są nagminnie powielane, przez co na nikim nie robią już wrażenia. Bo czy nadal chcesz czytać o:  firmie z tradycjami, którą buduje grono profesjonalistów, dbających o najwyższą jakość produktów? Wyrażenia takie pasują do firmy z każdej branży — tak naprawdę nie znaczą nic. Język branżowy z kolei ograniczy grono Twoich odbiorców do dobrze znających temat.

***

Wiesz już, jak pisać na stronę O mnie. Wydaje się to wszystko proste?! Dopóki nie zaczniesz pisać.  Pamiętaj jednak, że każda słowo i każda wersja, przybliża Cię do tego idealnego tekstu. 

A zatem pisz. Skreślaj. Pisz. Ty znasz najlepiej idealny tekst na Twoją stronę O mnie.

 

Agnieszka Kopaczewska-Lisek

Absolwentka kursu Zostań copywriterem. Z wykształcenia polonistka i PR-owiec, z doświadczeniem w agencji SEO. Najbliższe jej sercu są tematy dotyczące aranżacji wnętrz, mebli i dekoracji, ale przyjmuje każde wyzwanie — mierzy się nawet z tekstami dla branż technicznych.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Resetuj hasło

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.