Kiedy zepsuje Ci się komputer, dzwonisz do informatyka. Faktury i sprawy finansowe przekazujesz księgowej. Profesjonalne zdjęcie profilowe zamawiasz u fotografa. A co robisz, kiedy będziesz miał do napisania tekst? Zadzwoń do copywritera. I jemu zleć to zadanie. Opłaci Ci się to z co najmniej 5 powodów.
Więcej czasu na poranną kawę
Może nie zawsze zdobyty czas przeznaczysz na picie kawy, ale na pewno wykorzystasz go na inne rzeczy, które chętniej robisz. Copywriting zazwyczaj ląduje na ostatnich pozycjach Twojej listy priorytetów. Ważniejsi są klienci, rozwój marki, a stworzenie strategii firmy okazuje się kluczowe dla przyszłości firmy. I to jest w porządku.
Niemniej by istnieć w świecie biznesu, potrzebujesz być widocznym w Internecie i mediach społecznościowych. Obecność online buduje Twoją markę i sprawia, że klienci chętniej kupują. Według badań, strony, które posiadają bloga, są 4 razy częściej odwiedzane przez internautów. Warto więc zadbać o regularne wpisy.
Copywriter do współpracy odciąży Cię z zadań, które dla Ciebie są uciążliwe i czasochłonne. Zrobi to lepiej, szybciej i efektywniej. To tak naprawdę dodatkowy filar Twojego biznesu. Zna się na pisaniu, wie, jak wywołać odpowiednie emocje i jak zachęcić odbiorcę do działania. Zgłębił tajniki SEO i wspomoże w takim pozycjonowaniu strony, dzięki któremu dotrzesz do większej liczby klientów.
Z dystansu widać więcej
Wydaje Ci się, że nikt nie może tak dobrze i merytorycznie pisać na temat Twojego biznesu jak Ty sam. Masz rację. Tyle że w niektórych sytuacjach, z racji tego, że masz rozległą wiedzę, pomijasz pewne fakty lub zakładasz, że Twój klient już o tym wie i nie ma sensu o czymś pisać.
Nie bez przyczyny na początku współpracy wypełniasz brief. To źródło wiedzy dla copywritera o Twoim biznesie. Dzięki temu nie umkną mu ważne informacje, a jeżeli coś pominiesz, dopyta o to. Copywriter wciąż jednak jest kimś z zewnątrz — łatwiej mu wybrać informacje, których poszukuje osoba odwiedzająca Twoją witrynę. Wie też, jakiego języka użyć, by przekaz trafił do grupy docelowej, wywołał emocje i zachęcił do działania.
Język korzyści przyniesie Ci… korzyści
Copywriter ma przygotowanie marketingowe, bez którego nie mógłby pisać skutecznych tekstów. Przed każdym zleceniem zbiera informacje i przygląda się Twojej konkurencji. To może być dobry moment na poznanie mocnych i słabych stron Twojego biznesu. Znajdzie też wyróżnik marki i zrozumie potrzeby klienta. Na tej podstawie pomoże Ci stwierdzić, co będzie działało, a co nie.
Jak się tą wiedzą posługuje? Pisze językiem korzyści. Potrafi produkt przedstawić w taki sposób, że klient wie, co będzie z tego miał. To nie jest zwykły opis, który zawiera cechy i zalety. Od copywritera dostajesz opis Twojego produktu pięknie opakowany w korzyści. Skuteczny, czyli — mówiąc fachowo — taki, który generuje konwersję, a Tobie daje zyski.
Czytelność to Twoja siła
Copywriting to nie jest pisanie, którego nauczyłeś się w szkole. Internet rządzi się innymi prawami i jeżeli nie wskażesz w tekście klientowi konkretnej ścieżki, to on kliknie i przejdzie na inną stronę. Zatrudniony do współpracy copywriter wie, że:
- czytelnik skanuje teksty,
- ogromne znaczenie ma nagłówek,
- ważna jest struktura tekstu: wypunktowania, pogrubienia, śródtytuły,
- liczy się odpowiedni dobór i rozmieszczenie słów kluczowych,
- wewnętrzne linki wpływają na SEO.
Krótkie formy tekstowe, komunikatory, SMS-y zawładnęły naszą komunikacją. Nie przywiązuje się tam wagi do błędów ortograficznych czy literówek, bo ważniejsza jest szybkość kontaktu. Ale na stronach internetowych i w artykułach blogowych poprawna pisownia ma znaczenie. Nie ma tam miejsca na błędy, bo świadczą one o braku szacunku do czytelnika. Obniżają Twoją pozycję eksperta, którą próbujesz zbudować w Internecie.
Z racji swojego zawodu copywriter koncentruje się na poprawności językowej. Nie jest mu obca ortografia i gramatyka, pisze poprawnie stylistycznie. Unikniesz dzięki niemu nieprzyjemnych sytuacji z powodu choćby niewinnych literówek. No i Google premiuje teksty napisane poprawnie gramatycznie i wolne od błędów ortograficznych. Twoje strony znajdą się więc wyżej w rankingu wyszukiwań.
Copywriter do współpracy = doświadczenie w cenie
Argument najmocniejszy ze wszystkich: copywriter cały czas pisze. I z racji samego powtarzania tego działania, doskonali się, rozwija, robi to efektywnie. Jak mówi znane przysłowie: trening czyni mistrza.
Copywriter śledzi na bieżąco trendy, dokształca się, czyta, rozwija umiejętności w swojej dziedzinie. To jego praca i znaczna część życia. Napisze tekst lepiej aniżeli osoba zajmująca się tym od czasu do czasu, gdzieś pomiędzy mniej lub bardziej dla niej istotnymi zajęciami.
Masz jeszcze wątpliwości?
Możesz pisać sam. Jest przecież wielu przedsiębiorców, którzy samodzielnie prowadzą blogi i tworzą treści do mediów społecznościowych.
Pomyśl jednak: dobry copywriter do współpracy nie tylko pozwoli Ci się skupić na sprzedaży, ale też wygeneruje dodatkowe przychody, zbuduje pozytywny wizerunek marki i zaoszczędzi Twój czas. Może więc warto skorzystać z takiej oferty?
Absolwentka kursu Zostań copywriterem organizowanego przez pracownię copywriterską Tekstowni.pl, copywriterka, właścicielka marki Sauma. Uwalnia przedsiębiorców od nadmiaru obowiązków związanych z copywritingiem. Daje im czas, dzięki któremu rozwijają swoją markę i przekonują się, że copywriter jest filarem ich biznesu.
Komentarze